Presse

“The music is well within the mainstream Jazz idiom, with excellent compositions by the leader and of course the wonderful sound of a Big Band that melts my heart every time. The arrangements are very elegant and interesting, typical of European Big Band approach, which treats the Big Band as a complex instrument. […] This is pure pleasure from start to finish and mainstream Big Band / Orchestral Jazz should enjoy this effort to the max. Very impressive for a debut album and definitely worth getting!” Adam Baruch, The soundtrack of my life, 2017

“Hans inspiration til mange af albummets [Out of the Shadows] kompositioner er hørbar: Brookmeyer, Evans, Ellington blandt andre. Men unge Henriksens personlige sans for klang, blød harmonik og melodi gør hans arrangementer særlige og en fornøjelse at lytte til.” Mikael Krarup, Fyens Stiftstidende 2016

“Med “Out of the Shadows” viser Rasmus Henriksen en original og personlig tilgang til harmonik og orkestrering, inspireret af nogle af orkesterjazzens mere obskure genier. Udgivelsen er bemærkelsesværdig, både i kraft af Henriksens gennemarbejdede kompositioner og i kraft af den tydelige retning han udstikker for orkesterets ensemblespil.”  Peter Jensen, komponist og arrangør, 2016

“8 flotte stemningsstykker smagfuldt arrangeret af Rasmus Henriksen, der viser dyb kendskab til harmonik og instrumentation; flot leveret af et velspillende orkester garneret med skøn sang!” Vincent Nilsson, basunist i DR Bigband, 2016

“Att fixa den italienske kompositören Nina Rotas geniala musik till Fellini-filmen La Dolce Vita [arr. Rasmus Henriksen] till en kommande jazzhit (här framförd av sångaren Mikael Samuelsson) vittnade om Bergstorbandets intuitiva klass och stilkänsla.
Crister Nilsson, Orkester Journalen 2015

Men det var Brandt, der var stjernen denne eftermiddag, og man fornemmede, at han nød for en gangs skyld at have et stort orkester bag sig. Rasmus Hamer Henriksens meget fine og kontrastfulde arrangement af “Baby Blue” var som skabt til ham og hans sang….” FBM, Fyens Stiftstidende 2007

Comments are closed.